איך בוחרים אפוטרופוס?

תוכן עניינים

בית המשפט לענייני משפחה הוא הגוף אשר ממנה אפוטרופוסים.

נשאלת השאלה, האם רצונו של אדם להתמנות לאפוטרופוס מספיק כדי שבית המשפט יתן לו את התפקיד?

או שעל בית המשפט מוטלת החובה לבחון גם את טוהר כוונותיו, את כישוריו ואת זמינותו של המועמד?

חשוב לזכור כי על אפוטרופוס מוטלת אחריות כבדת משקל! לכן על בית המשפט להקפיד למנות רק את מי שהוא סבור שיהיה מסוגל לשרת את טובתו של החסוי, בצורה הטובה ביותר.

הליך מינוי אפוטרופוס

כאמור, רק בית משפט לענייני משפחה יכול למנות אפוטרופוס. זאת, על פי בקשה המוגשת לו.

הבקשה צריכה להיות מפורטתכל האפשר, וכמו כן מגובה במסמכים לשתפקידם להציג תמונה ברורה ומדויקת אודות מצבו של החסוי עבורו הוגשה הבקשה. תפקיד הבקשה המפורטת הוא לבסס הצדקה למינוי האפוטרופוס, דהיינו להוכיח כי אותו אדם, עבורו מבקשים המינוי, אינו כשיר משפטית לטפל בענייניו, כפי שמראים המסמכים המצורפים.

היות שפעולה זו, של מינוי אפוטרופוס, נוטלת למעשה את עצמאותו של אדם, חזקה על בית המשפט שייעתר לבקשה זו רק הגיע למסקנה כי אין סנמצא כל אמצעי אחר, פחות פוגעני, אשר ישרת את מטרת המינוי.

במקרה שבית המשפט ראה לנכון שקיימת הצדקה למינוי אפוטרופוס, עליו יהיה לבחור מי ישמש כאפוטרופוס ולקבוע את זמן, תוכן וסמכויות האפוטרופוס בכתב המינוי: האם להפקיד את כל ענייניו של החסוי בידי האפוטרופוס? האם מדובר רק על תחום מסוים?

בידי בית המשפט שמורה הזכות למנות כמה אפוטרופוסיםלחסוי אחד, כאשר כל אחד יהיה אחראי על תחום אחר.

את מי ממנים לאפוטרופוס?

ככלל, בית משפט יעדיף למנות בן משפחה, אבל זאת, אך ורק בתנאי שקיים קרוב משפחה המתאים לתפקיד. בכל מקרה, כל מועמד לשמש כאפוטרופוס צריך להוכיח שהוא בעל רצון לשמש כאפוטרופוס, שהוא פועל ויפעל בתום לב, שהוא סבלני, מסודר וזמין למילוי התפקיד.

מלאו פרטים לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מי מפקח על האפוטרופוס?

האפוטרופוס ממונה על ידי בית המשפט ולכן וא מפוקח על ידי הרשויות השונות וחייב בדיווחים הנוגעים לתפקידו. פיקוח של האפוטרופוס

מהו התפקיד של האפוטרופוס?

תפקידו של האפוטרופוס מוגדר על ידי בית משפט. בית משפט הוא הקובע האם האפוטרופוס ממונה לתקופה זמנית או קבועה, כמו

מה צריך אפוטרופוס?

רצון ותום לב בראש ובראשונה ומעל הכל נדרש רצון כן ואמיתי לכהן כאפוטרופוס. מדוע? משום שכל מי שמתמנה לתפקיד זה,

מאמרים אחרונים שלנו
עורכי דין

כך תבחרו עורך דין פלילי שיביא אתכם לזיכוי

בחירה נכונה בעורך דין פלילי היא קריטית להבטחת הליך משפטי הוגן ופוטנציאל זיכוי גבוה. עורך דין פלילי מיומן ומנוסה הוא המרכיב הכי משמעותי בהשלכות של משפט פלילי. הנה מדריך קצר לבחירת עורך דין פלילי שיפעל במרץ על מנת שתצאו זכאים ושזכויותיכם יישמרו.